söndag 25 september 2011

Gruppfoto...



Häromdagen lyckades jag fånga alla fem kattungarna tillsammans under ett kort, kort ögonblick.

De hade just legat ute på golvet och diat. Så reste sig mamma, eller mormor,eller halvsyster, beroende på vem kattan var och lika beroende på vem av ungarna som säger det...

Oj, det blev krångligt. Vi lämnar det.

Till fotoögonblicket igen.

De hade alltså just diat och då den digivande kattan (bättre så va?) gick iväg reste sig ett par upp, lite sömndrucket och nästan yrvaket medan någon ännu låg kvar på bordet och undrade vad i hela friden mjölkbaren tog vägen...

Hur som helst kom de ÄNTLIGEN på samma bild. Alla fem

Hjördis, Sixten, Gandalf, Cave och Kola.

För nu kan det aldrig ske mer.

Hjördis och Sixten har nämligen flyttat. Till Sonen med Fästemö(min son alltså, inte kattans) till deras nya hem i en rött litet hus med vita knutar i byn Näsby dryga milen här från Gården.

Så både katter såväl som ungdomar är ju egentligen inom räckhåll. Men det är ju bara det att jag allid åker åt ett annat håll. Till Långtbortistan ni vet...

O det ska jag strax göra förresten. Så jag säger som jag brukar:

God morgon!

1 kommentar:

  1. Ja det ska bli mysigt att få hem våra gossar...jättemysigt! Kram!

    SvaraRadera