fredag 3 juni 2011

To be, or not to be...


Rätt ofta är det så att man ställs inför olika beslut. O inte sällan går man och värker och värker på vilken väg man ska ta.

Lite rädd att hoppa i galen tunna. Igen.

Men ser kanska målet skymta någonstans långt fram men är osäker på vägen dit.

Ska man eller ska man inte? Det är frågan.

Eller som den gode William skrev i sin Hamlet för en sisådär fyrahundra år sedan;

To be, or not to be, that is the question
Whether 'tis nobler in the mind to suffer
The slings and arrows of outrageous fortune
Or to take arms against a sea of troubles........


Nåja. Måtte jag nu inte hoppat i galen tunna. Eller i fel hav...

Men badat har jag! Premiärbadade ute i min lyckopöl, dvs dammen här på Gården, den 1 juni - ja, jag vet, inget att skryta med, det har varit maj och till och med april innan - men så är ju inte heller min tillvaro som förr...

Det beror på beslut som jag fattat.

Om det var rätt eller fel - tja det vet jag inte...

To be, or not to be, that is the question
Whether 'tis nobler in the mind to suffer
The slings and arrows of outrageous fortune
Or to take arms against a sea of troubles........


God Morgon!!!

3 kommentarer:

  1. Äh, vet du,
    Det där ä ett gammelt ordspråk di hadde förr,
    För att hindra folk att testa nåt nytt,

    Jag har kömmit på, att det inte finns några galna tunnor,
    Så du kan va trygg i ditt beslut,
    Att det blir precis så som det sa bli serrö:)!

    Jag kör hellre med ( om förändringar i livet ex)
    "på rullande sten växer ingen mossa"

    så sant som det är sagt!
    Gonattkram te sejj från Båstad!;)

    SvaraRadera
  2. På rullande sten växer ingen mossa. Åh, Gladmymlan - så himla fint - o bra sagt!!! Tack, det ska jag oxå köra med:-)

    SvaraRadera
  3. Fniss ja det var nog farfar eller far min som sa,
    En gång i tiden:) tycker ja ä väldigt bra:)
    Så många (inkl jag själv ibland) är rädda för det enda i världen dom är konstant, nämligen rörelse-förändring.
    Allt ändrar sig ständigt, allt från väder till humör eller vikt,
    Det är naturligast av allt i livet.

    Ändå strävar väldigt många efter motsatsen, helst jobba på samma jobb i många år, bo på samma ställe,
    Göra "det man alltid gjort";) osv:)

    märkligt egentligen!;)
    Kram!

    SvaraRadera