fredag 25 mars 2011

Sicket hundliv...


Vill till mina högt ärade läsare så här på den sista fredagen i den sista vintermånaden förmedla glädje, framtidstro och sann livsenergi och via mina kollegor och kamrater ute i Lutan...

Inte minst genom Blenda Piraten som styr och ställer där ute.

Vid vårt lilla vårsolskalasande ute i Lutan bland hästspillning och av märrarna degraderat nedtrampat hö var även Lille Hans, Curry Cat och Douglas ena fru, Fröken Sneröv. Ja, jo, hon den storrövade var förstås också där och snubblade omkring i sina storstövlar, lycklig som ett barn...

Visst blir man glad bara av att spana in dem? Nåja, åtminstone djuren...

Eder LantTant & Co











5 kommentarer:

  1. Ååååhh, "min Klara" i annan dräkt ;).

    Otrooligt så lika dom är till uttryck, rörelser o manér, systrarna.
    Klara hälsar härifrån solen i fårhagen, där hon styr o ställer med Nibbler, fåren, katterna och oss fyrbeningar.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hälsar föståss tebakes te systera min med ivriga svansviftningar o en undran om hur det är att jaga får, det har jag faktiskt allri gjort. Men getter, dom bråkar ja mä med mest var dag. Å de ä GETEKUL!

    SvaraRadera
  3. Jag hade gärna suttit i lutan med dej, hundar, katter,hästar,höns o dynga......Kram

    SvaraRadera
  4. Sååå härliga bilder från lutan, ni ser ut att ha det gottgottigottgott allihop :-) Ha en skön vårhelg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. åhh vilka härliga bilder<3 jag blir varm inom mig bara<3

    SvaraRadera