söndag 27 mars 2011

Dyngenkel livsfilosofi...





Förra årets första vårliga helg kom Husfar hem och överraskande sin sfäriska lanttant så till den milda grad då han överräckte några penséer och några minipåskliljor med några smått rara mumlanden om vår...

Det var alldeles enastående roligt må jag säga!

Nu, på årets första vårliga helg, fick jag istället en ny planka ute på dyngan så jag kan klara att balansera ända ut och ända upp så här fram på vårkanten då dyngstacken hunnit växa sig stor.

Jag vet inte vilket jag blev gladast över... Blommorna eller dyngplankan...

Hm...

Med fådda blommor blir ju livet lite vackrare.

Med ny vingelplanka på dyngan blir livet lite enklare.

Och när livet känns enklare så blir ju genast allt vackrare.

Så det lutar nog åt plankan ändå.

Som också lutar för övrigt.

Plankan alltså.

2 kommentarer:

  1. Nog är det kärlek!!
    Våren är på väg!
    Mariannei Askeryd!

    SvaraRadera
  2. Det enkla är gott nog. Åsa i M-lund

    SvaraRadera