söndag 20 mars 2011

Arbetskollegor...

Efter en strålande vacker söndagsmorgon där en skarp vintersol får snötäcket ovan ladugårdstaket att gnistra i den bistra vintermorgonen (-12) ska jag alldeles strax lämna Gården och åka till min lilla lokalredaktion i Långtbortistan.

En stor fördel med att åka dit så här på vårkanten, trots att det är söndag, är att där slipper jag Gårdens jämmerliga flösvatten.

Ni vet väl vad flösvatten är? Hualigen, det är när vattnet från snösmältning och vårflod kommer sättandes över tjälad mark, rätt genom det senaste halvårets träck från katter o hundar o utan att ha haft en chans att renas genom jordlager eller grus så rinner det direkt ned i brunnen.

Trots det goda vattnet i Långtbortistan kan jag ibland, speciellt om helgerna, sakna en och annan arbetskamrat.

Då kan jag ibland avundas mina höns som ju faktiskt har kollegor medan de arbetar.

Se här!


Och inte verkar det så särdeles stressigt heller.

Men vem är väl jag att döma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar