fredag 25 februari 2011

Livet i Lutan...



Trots rådande istider så tittar solen fram då och då.

Är Husmor hemma på Gården så kommer hon sättandes, nåja, vaggandes i sina storstövlar, över lagårdsgatan och föser ut oss i Lutan. Där njuter vi en stund i februarisolen bland höet som märrarna dissat och trampat ned på golvet.

Inte så tokigt faktiskt.

Douglas och ett gäng andra småtokiga fjäderfä får hon också för sig att köra ut där bak Lagårn till Lutans soldränkta ställe. Jag tror att Husmor hoppas på att vårkänslor ska uppstå, hon tänker väl som vanligt mest på ägg och kommande kycklingar om jag känner henne rätt...

Och visst kamperad vi hyfsat ihop. Fast det är försås Curry Cat och jag som sätter spelreglerna. De där andra få glo bäst de vill. Fast de sprätter onödigt mycke där ute. Dä ä nämligen räjäla lass med hästbollar där ute efter de lika rejäla märrarna som bara makligt lyfter på svansen när de tryckt i sig några kilo torra strå.

Hur man nu kan göra det, själv tycker jag bara det där dammiga gamla strået duger att ligga i. Å andra sidan rör märrarna sällan eller aldrig de döda råttorna jag ibland lägger i Lutans stora krubba.

Så sant som det är sagt. Smaken är som baken - delad.









Bye bye, Countrylovers! Have a nice day and MISS me much...

Å så här på fredagen skickar jag dig också en liten jamare!

Eder kattreporter,
Lille Hans

1 kommentar:

  1. Fina missar! Och fantastiskt vackra katter! Ha en go helg!

    SvaraRadera