söndag 27 februari 2011

Livspussel...



Jag minns en ännu idag sittande partiledare och den kommentar som denna myntade för ungefär ett decennium sedan då denna valdes till partiledare.

Det var en kommentar som avslöjade priorieringen för att få livet att fungera där Hemma när nu vederbörande uppenbarligen inte skulle kunna vara hemma särdeles mycket.

- Nu ska jag köpa en baklastare till traktorn!

När jag tackade ja till att verka i Långtbortistan även under vinterhalvåret gjorde jag också en prioritering. Jag köpte en enormt stor fågelfröbehållare.

O meterlånga rör för fågelnötter.

Vi har alla våra sätt att få livspusslet att gå ihop...

(o mina små o stora bevingade vänner ska ju inte behöva lida för mina smått underliga vägval...)

2 kommentarer:

  1. Så fint och omtänktsamt ! Det är inte lätt att få livspusslet på plats i alla skeden i livet, ibland får man nästan banka bitarna på plats, andra gånger faller de dit av sig själva känns det som. Åååh vad jag njöt av bilderna i ditt inlägg från Lutan, stort tack !
    Helgkram från
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  2. Du är ju underbar!!!! Ha en go vecka!! kram!

    SvaraRadera