fredag 29 oktober 2010

Sensuell snökonst...

Ja, det är konstiga vädertider på Gården. Här råder nästintill vårflod. Dammarna är breddfyllda och i fallen mellan dem forsar vattnet som vore det en solig aprildag.

I skogens vattendrag och diken strömmar vatten nedströms som jag får hoppa över eftersom mina stövlar är sönder. Igen. Fast ”hoppa” är nog att ta i. I mitt fall handlar det snarare om ansträngningen att ta ett lite längre kliv och göra en slags knyck i avstampet. En sorgesam liten rest av det som en gång kunde liknas vid ett hopp…

Vårfloden här är förstås avhängig av rikligt regnande i kombination med snösmältning. Jo, snön är borta nu överallt. Sånär som på en större hög mitt ute på Stuvegärdet. Resterna av The Snögumma.

Nu finns där, mitt ute på den i övrigt gröna åkern, en mycket iögonfallande vit snöhög. En snöhög som pinsamt nog formerat sig förfärande likt en fallossymbol!

Hm, kanske naturens egen rekyl på att jag, i ett försök att vara politisk korrekt, tillämpande genusperspektivet fullt ut och gjorde en Snögumma istället för en Snögubbe. Nåja, nu välkomnar jag alla former av regn och hårda vindar så att den där genanta enorma vita fallosen mitt i det gröna försvinner snarast möjligt.

Och eftersom det här är en familjevänlig sida så blir detta inlägg, på grund av dess innehåll, för ovanlighetens skull helt utan bildsättning…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar