måndag 8 februari 2021

Zonterapi


Igår fick jag min sjätte omgång zonterapi av duktiga terapeuten Annika Jonasson som bor här i socknen. 

Hon tog kontakt med mig när hon läste om min olycka och undrade om hon kunde försöka hjälpa mig att må bättre. 

Hon lärde sig zonterapi under sina många år som boende i Thailand. Nu har hon flyttat tillbaka till Sverige och till bosatt sig i Sand. 

Annika vill gärna ha ett svenskt certifikat också, så hon går en utbildning och lär sig mer knep och knåp om zonerna vi har under våra fötter. 

Jag tycker att det hjälper mig i läkningen efter min olycka och jag tycker även att humöret påverkas positivt av tryckandet. 

Det är inte så lätt att utföra behandlingen på mig för det blir fullt av djur som undrar vad Annika gör med djurens matmor.  




2 kommentarer:

  1. Klart att dina pälsklingar vill hålla koll
    på vad dom gör med dej!!! Hoppas du känner dej bättre efter behandlingen!!! Kram/M.

    SvaraRadera
  2. Jag gör faktiskt inte det tyvärr. Har värk i nacken och mellan skulderbladen och ibland lite huvudvärk. Vet inte riktigt vad det beror på. Bara att bita ihop och försöka härda ut. Men ont gör det och jag blir både ledsen och orolig att något försämrats. :-(

    SvaraRadera