måndag 8 februari 2021

Födelsedagsfirande i Coronatider...



Fick strålande vinterväder under firandet av Mats och min födelsedag! Man får inte vara kräsen i rådande Coronatider så vi höll till bak lagårn intill dyngemuren! 

Där samlades familjen samt min tvillingbror och hans Åsa. 

Det var jättetrevligt och många korvar gick åt i kölden. 

Jag blev uppvaktad med en splitter ny spark!!! Med hjul på så jag kan använda den som "rollator" även om det inte är sparkföre! De är uppfinningsrika, min fina familj. 

Som klanens Äldstemor, därtill en sargad sådan, satt jag mest och bara tittade och lyssnade på alla de andra. Jag kände genuin glädje över att få uppleva detta födelsedagsfirande tillsammans med familjen som jag älskar innerligt. 

Ibland tänker jag på hur nära det var att jag inte skulle kunna fira alls... 

Här bjuder jag på några glimtar från födelsedagsfirandet i Coronatider... 




















Tvillingarna Thor





 

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. ja det blev lyckat! Kul att du tittat på bilderna Gunvor! Kram!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vilket taberas det blev. Hurra för dej o bror din.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul Maj-Britt att du tittade på bilderna och många tack för dina hurrarop!

      Radera
  4. Man ser på bilderna att det blev ett trevligt kalas. De små flickorna och hundflickorna har samma färg på kläderna, så gulliga de är.
    Kram från Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppmärksamt av dig, jag gjorde samma reflektion under dagen! Ja de är söta, både flickorna och vovvarna :-) Kram tillbaka till Sivan

      Radera
  5. Vädret var bra alla mådde bra,då kan det ju bara bli bra!!! Härligt att se alla så nöjda
    när man får träffas fast bara ute.Vilken
    present så förnurlig,nu kan du gå ut i alla
    väder.Kram/M.

    SvaraRadera
  6. Allt blev bra verkligen! Jag är så glad och tacksam för att vi kunde fira! Kramar om dig också M

    SvaraRadera