måndag 15 februari 2021

Lite motig dag...

Idag har jag haft en lite motig dag. Har frusit mycket. Trots att jag eldar massor. Men så var det tjugo minus på morgonen. Det har varit fint väder så jag försökte gå ut en sväng men jag frös och kände ingen vällust så det blev ingen lång promenad, kunde inte fort nog vända om och komma in i värmen igen, men visst var det vackert den lilla stund som jag och min spark och mina hundar var ute.  



Idag har jag till och med plockat fram Stumpastaken igen i vilken jag eldar ljusstumpar vilket faktiskt sprider lite värme också, inte bara ljus.


Har ägnat mig åt en del administrativa saker, anmält och beskrivit olyckan för vårt försäkringsbolag och får väl se om det kan rendera i en liten ersättning för sveda och värk.  På frågan om jag kommer bli återställd fick jag dessvärre fylla i: Vet ej…

Tagit av mig kragen små, små stunder när jag sitter stilla. Har lite infekterad hud på halsen efter dessa månader med denna stela krage som sitter tajt om halsen. Man ömsom svettas och blöter på så vis ned det mjukare innanmätet, ömsom blöts det ned av tårarna som rinner ned däri när man är ledsen. Vätan och bristen på luft gör nog att den ganska tunna huden på halsen blir lite irriterad.

Det är skönt att ta av sig kragen men man känner sig så skör, så rädd att man blir stel som en pinne utan kragen, livrädd att göra någon oförsiktig rörelse så att något knäcker till i halskotorna.


Ja, så jag har jag försökt göra lite sjukgymnastik och jag har även tagit mitt blodtryck. Idag ringde de från Vårdcentralen och ville ha mina värden från den sista veckans dagliga mätande av nämnda tryck. Det är väldigt varierande värden så nu ska vi fundera på om jag ska ha ytterligare blodtryckssänkande medicin. Suck. Jaja. Men man får vara glad för hjälpen man kan få.

Nu har det molnat på och det kommer förhoppningsvis inte vara så kallt i natt som föregående nätter (och dagar). Katterna ligger loja och belåtna här inne och njuter av värmen. Fåglarna har just fått påfyllning i sina foderhus och rör av lille Husfar. Jag funderar på att gå och vila mig en stund så jag orkar vara uppe ikväll.

Hoppas du har det bra där du är!

Kram,

Mickan & Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar