tisdag 16 februari 2021

RÅDJUR OM NATTEN


Klockan är lite over tre på natten. Jag har legat vaken ett tag och vridit och vänt mig men sömnen vill inte infinna sig så nu har jag gått ned i köket. Tänder inga elektriska ljus men väl några ljusstumpar i min stumpastake som jag gav till mig själv i födelsedagspresent.

Här nere i köket har jag, tack vare mörkret i köket, fått förmånen att sitta och titta på rådjuren som med sina spensliga ben går omkring på våra skottade stigar i skenet av våra utebelysningar, än här än där. De går alldeles intill huset, så går de fram och äter lite frön inunder fågelautomaterna. De är väl jättehungriga kan jag tänka. Våra blickar möts ibland i samförstånd. Jag hoppas de känner att de är välkomna att komma hit och äta.

Tänk, det händer alltid saker här på gården, dag som natt. Det gäller bara att vara uppmärksam och se det! Hoppas du sover gott medan jag skriver detta. Jag hoppas på att kunna gå upp och vila en stund sen.

Ha en Trevlig Tisdag!

Mickan & Co

3 kommentarer:

  1. Vaknade faktiskt vid halv fem och läste att du var uppe sen tre!!!Ibland är det svårt att somna om, men på kvällen vid tv är det inte svårt!!! Ha,ha!!Vi har faktiskt oxå rådjur i trädgården på nätterna.Hoppas du har kunnat vila lite sen.Och att du känner dej lite piggare. Fin Tisdagskväll önskar jag er./M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hej M! Ja det där med nattsömnen kan vara ett elände ibland. Men natten som just gott har jag sovit! Underbart! Hoppas att du får sova gott om nätterna!

      Radera