onsdag 27 maj 2020

Tidig morgon

Hej alla!

Jag hoppas att ni alla har det så bra ni kan ha det i dessa tider och att ni är rädda om er!?

Idag steg jag upp strax efter kl 03. Det är då som fågelsångsarsenalen drar igång ute i den grönskande trädgården och kringliggande lövskogar och gärden.

Det liksom kluckar till i hjärtat av de våryra fåglarna som inte kan sjunga nog vackert och nog mycket.

Jag tog en liten runda med hundar och katter utomhus i ännu lite morgondåsig miljö där sjöröken svävade lite mystiskt ovan Lyckopölens spegelblanka och alldeles kav lugna vattenyta.

Stoppade mina raggsocksbeklädda (alldeles pur nya raggsockor, som vanligt hedersamt och galant stickade av klanens Bästemor Ingrid) fötter in i Husfars på tok för stora och tunga träskor. Men jag lyckades klampa runt ute i det daggtunga gräset ändå.

Igår eftermiddag, efter studierna vid datorn, gick jag ut och klippte jag gräs i flera timmar vilket renderade i ljuvliga dofter nu på morgonen (natten?)

Här inne har jag förberett Husfars frukost och matlåda. Har även gjort tre matlådor till Bästemor Ingrid. En med stuvad vitkål, potatis och delifalu, en med rotmos och långsamkokad rimmad lägg och en med långrökt vildsvinsskinka, potatis och kantarellsås. Tja, det får väl duga helt enkelt.

Har anmält mig till ännu en kurs nu på morgonen, en kurs om digitala föreläsningar, får se om jag har turen att komma med. Igår fick jag brev från Svenska Akademin att jag inte hade beviljats det arbetsstipendium jag sökt. Livet går upp och livet går ned.

Men jag mår bra och känner mig tacksam och lycklig över att må så här bra och att jag ibland kan göra en och annan insats för att glädje och berika någon annan. DET är livskvalitet det.

Med den här bilden av surapeln vid husgaveln som börjat tappa sin utsökt vackra blomblad som lägger sig som snöflingor på marken bland hundar och katter vill jag önska dig en värdig och vänlig onsdag. Le ofta mot dem du har omkring dig - och du kommer få härliga leenden i retur.

Kärlek till dig från mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar