söndag 17 maj 2020

Mycket som händer just nu


Det händer plötsligt många saker i mitt liv.

Dels gick jag i fredags för första gången ”bredvid” på ett kommunalt boende. I morgon ska jag dit igen, börjar klockan 16 och jobbar kväll.

I morgon börjar jag också en ny utbildning i en utbildningssatsning som Region Jönköping tagit initiativ till för oss som har eget företag inom kulturella och kreativa näringar och som drabbats hårt av coronapandemin eftersom i stort sett alla författarföreläsningar, föreställningar, konserter, utställningar har ställts in.

Utbildningen handlar om digital transformation och digitalisering av kulturella och konstnärliga uttryck behandlar följande områden:

• digitala innovationsprocesser
• digital kommunikation
• digitala kulturella uttryck
• entreprenörskap - affärsmodeller
• produktutveckling - projektledning

Det ska bli spännande att se hur detta, (och förhoppningsvis jag själv), kommer utvecklas under de kommande veckorna. Helt nytt koncept och arbetssätt för mig.

Känner mig väldigt tacksam att ha blivit utvald bland ett stort söktryck.

Och när jag stänger skärmen klockan 15 efter den första skoldagen ska jag rasta hundarna, klä om och ge mig iväg för att jobba kväll på det kommunala boendet. Även det känns spännande!

Jag hoppas du vill glädjas med mig...

2 kommentarer:

  1. Lycka till med allt! Önskar en dig en fortsatt bra dag! Kram från Sivan

    SvaraRadera
  2. Vill verkligen önska dej lycka till med
    allt nytt för dej!!! Men vill att du tänker
    på dej själv oxå!!! Rusa inte fram i 100
    knyck, utan att lätta på gasen ibland och
    känna efter hur du själv mår!!! Kram M.

    SvaraRadera