onsdag 15 januari 2020

Nattsudd o Julstrumpor


När man, som jag, ofta är uppe och nattsuddar och sitter, som inatt, och korrigerar textmassor, kan det ibland bli så att jag blir trött framåt fyra halvfem.

Då förbereder jag Husfars frukost och morgonkaffe. Så skriver jag en liten lapp, inatt klistrade jag på små röda hjärtan till och med :-). Sen låter jag ett par värmeljus vara tända och välkomna honom ned i köket. Övriga ljus släcker jag.

Är alltid lite nyfiken när jag sedan kommer ned till köket efter att förhoppningsvis ha kunnat slumra en stund, för att se om Husfar lämnat något till mig. Det känns liiiite grann som när man var liten och man tassade ned, full av lika delar fruktan som förväntan, för att vittja julstrumpan som hängde vid spisen för att se om Tomten lagt någon klapp där eller ej.

Idag blev det jackpot ty det låg ett litet fint meddelande till mig på köksbordet och jag blev glad som det barn som faktiskt varit snäll och fått en julklapp av Tomten i sin Julstrumpa tidigt, tidigt på Julaftons morgon.

Att Husfar dessutom tecknat ned tre små hjärtat är en ren bonus och ger en extra stjärna i Husmors bok om flit och uppförande...

Fortsatt fin onsdag önskar jag Dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar