fredag 17 januari 2020

Fleranvändning minsann!


Hej alla fina där ute i vida världen!

Klockan är tre på natten och katten Spöket väckte mig för en timme sedan. Nu är hon ute i nattens dunkla och för mig hemlighetsfulla liv.

Jag har legat någon timme och försökt sova men har fått ge upp.

Sitter nu i mitt älskade kök och det susar och sprakar gott i vedspisen av brasan jag tänt däri.

Blev nästan lite full i skratt (och lite stolt) när jag tände i spisen med brytbitar av smält stearin. Insåg plötsligt att jag verkligen har fleranvändning av alla mina stearinljus.

Först är de ju vansinnigt vackra att bara ha i huset!!!



Sen är de underbara att tända och när de sprider såväl ljus som värme - och myyyys!

Sen är det lika mysigt och varmt att fira stumpamässa på de korta ljusen efter att man blåst ut dem.

Och när man har firat stumpamässa får man stearinkakor med svartbrända vekar i.
Och sen när man har stearinkakorna så är de toppenbra att bryta i bitar och använda när man tänder i vedspisen!

Gonatt på er

2 kommentarer:

  1. "Go förmidda"Tänkte jag oxå kunde ge tips
    på återanvänd stearin!! Ljusstumpar kan
    man lägga i marschaller.Har man doftljus
    kan man bryta bitar och lägga i dammsugar-
    påsen i stället för dyra doftkulor!!
    Nu är det färdigstädat här!! Nu blir det "stan"och veckohandla!! Sen är FREDAG!!
    Ha det gott / Monica
    och veckohandla

    SvaraRadera
  2. Åh vad smart! Har jag aldrig tänkt på. Tack för tips Monica!!! Kram

    SvaraRadera