måndag 20 januari 2020

Hemma hos Arne


Igår var vi hemma hos Arne, 83. Det var jag och Husfar, min tvillingbror och hans fru.

Jag och min bror överraskade Arne med en julklapp som bestod av en digital fotoram laddad med massor med bilder från det bröllop vi gästade i somras. Ett bröllop där Arne helt saknade fotografier från den högtid då hans salig sambos barnbarn gifte sig.

Arne blev så glad, så glad och säger sig ha suttit många timmar framför den digitala fotoramen och tittat på ögonblick från bröllopet.

Häromdagen ringde han och ville att vi skulle komma och dricka kaffe samt välja oss varsitt saltkar som han och hans salig sambo samlat på i många år. Ett helt skåp med saltkar i glas och pyttesmå skedar! Du milde. Jag valde ett på fot. Nu stor det på köksbordet hemma med en liten sked nedstucken i det litet rosa Himalayasalt.

Arnes hem var så prydligt och hemtrevligt. Trevlig är också Arne själv! Han hade dukat så fint och bakat allt kaffebröd själv! Vilken man! Toscakaka, bondkakor, hallongrottor och dubbla havreflarn med choklad emellan.

Sedan satt vi allesammans och tittade på den 150 olika fotografierna som rullade i ramen. Arne kunde fråga om olika saker och olika personer som han funderat över när han suttit själv och tittat.

Vi hade en fin stund hemma hos Arne och han var så glad, så glad.

Det känns så gott att få ge och få göra andra människor glada - då blir man glad själv!

Puss & Kram,
Mickan













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar