måndag 20 januari 2020

Solpromenad!

Underbart söndagsväder! Hela gården famnades av en generös januarisol!

Husfar jobbade i skogen. Jag lagade mat och röjde inne lite. Sedan tog jag på mig jackan och klädde hundarna i deras reflexvästar, greppade kameran och gick ut.

Vi hälsade på Husfar som var genomsvett efter sitt idoga trälande. Sedan gick vi en härlig runda i härligt väder, Tasspatrullen och jag. Kände mig lycklig och privilegiad som får se och vistas i allt detta sköna tillsammans med katter och hundar.

Delar med mig av några glimtar här!

Ha det så gott på promenaden i våra skogar du också!

/Mickan


























2 kommentarer:

  1. Det är så fina bilder du tar! Är det många koltrastar i skogen i Småland också? Här har vi så otroligt många i år. Kram och en god kväll! Sivan

    SvaraRadera
  2. Njae inte så många koltrastar. Men spillkråkorna sparade inte på sitt krut idag. En ekorre pilade snabbt över skogsvägen och en gröngöling flög upprörd och störd upp från sin lugna tillvaro när vi kom! Kram Sivan

    SvaraRadera