tisdag 28 januari 2020

Full rulle över helgen



Det var jakt i helgen så barnbarn levererades hit tidigt på morgonen.

Våffelfrukost var beställd - och verkställd.









Sen hade jag lite sysslor vid datorn och pojkarna lade sig i dagsängen och funderade på vad vi skulle hitta på. Vädret var fint så korvgrillning uppe på grillkullen blev det vinnande förslaget.

Packa förning, ved, filtar att sitta på och givetvis korv!

Pojkarna åkte i förväg medan jag greppade kameran och promenerade i det sällsynt vackra januarivädret.







Längst upp på grillkullen skymtar jag dem

Mamma!!!! Kommer du! Va roligt!!!!



Den lille havsfrue sitter lika ledsen ännu och spanar efter sin sjöman






















Freddie ville inte följa med så han blev glad när vi kom hem och det blev brottningsmatch gossar vs morfar i sängen. Veritabelt kuddkrig.









Sen letade vi fram den gamla VHS spelaren och log allesammans i sängen och kollade på gamla videos från det att Ludwig och Lowisa var små, Scooby-doo, Pongo och de 101 Dalmatinerna mm.

Till kvällen spelade vi spel och morfar vann! Jag kom sist... När natten äntligen lägrade sig och lugnet likaså somnade vi alla trötta men nöjda.

Trodde jag.

Nä, Lilldräng kom krypandes och kunde inte sova och kände sig ensam. Han ville att vi skulle stiga upp han och jag.

Det gjorde vi. Han fick hjälpa mig att tända i spisen och så firade vi stumpamässa mitt i natten och satt och pratade. Han hade aldrig firat stumpamässa så han tyckte det var mysigt att sitta uppe mitt i natten med Måmå och massa ljus. Så kan det också bli.



Å på söndagen kom lilla Ninni... 

Full rulle med andra ord.

Puss o Kram, Mickan


4 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg ni har haft. Det hade vi också. Vi firade födelsedagar och jag gjorde smörgåstårtan från din bok. Den uppskaddades verkligen, alla tyckte den var så god! Kram från Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj vad roligt Sivan! Vems födelsedagar firades?

      Radera
    2. Lennart fyller 65 år idag, och Tove vårt barnbarn blev 1 år den 22 januari.

      Radera
  2. Det är ett mysigt sätt att umgås med att
    gå ut och grilla korv!!! Härligt ni har
    det,både barn,hundar och vuxna verkar
    trivas riktigt bra!!! Sen dina fina bilder på vägen dit,härligt!! Vecka 7 ska vi ut
    och grilla med våra killar och tjejen, brukar alltid samlas en dag på sportlovet.
    Våra äldsta barnbarn har vuxit ifrån detta. Tidens gång!!! Därför så viktigt
    att njuta och ta vara på tiden med dessa
    små!! Kram vännen/Monica.

    SvaraRadera