fredag 3 maj 2019

Vår i vardande


Efter en kall morgon då faktiskt snö låg i famnen i grodbladens, daggkåpans och vitsippans bladverk tog jag kameran och gick en runda på gården.

Nu bjuder jag dig att följa med på denna lilla spatserartur på vår lilla gård stadd i vår i varande...

Lyckopölen omgiven av liljor och vitsippekuddar

Lönnlöven spricker ut

Kaukasisk förgätmigej stadd i blomning

Blommande flicköga 

Ung och självsådd spirea i blomning

Underbar och skir vårgrönsa

Blodlönn

Rhododendron i knopp

Min älskad Lyckopöl - jag premiärbadade i påskhelgen! 


Vad är upp och vad är ned?

Vinbären börjar sätta fröställingar

Prydnadsapel i försiktig knoppning

Ormhassel

Gammal trött spirea

Trädgårdens jättestora körsbärsträd i full blomning

Körsbärsblomster som börjar tina och daggen hänger tung allra ytterst

Påskliljor intill stengärdesgården 

Höns och tuppar ute i parken

Lägg till bildtext


Härifrån har jag getebra utsikt...

Staren spelar högst upp i lönnen vid husknuten på snickarboden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar