tisdag 12 mars 2019

Arbetsplats bak lagårn


Eftersom fåret Mimmi inte alls tyr sig till de andra djuren utan ställer hela sin tillit till mig, så måste jag försöka vara ute med henne ett par timmar om dagen. Det är så hjärtskärande när jag sedan ska stänga in henne för då blir hon helt utom sig. Skriker och kastar sig mot dörren som skiljer oss åt. Jag vet inte om hon eller jag är den som är mest förtvivlad.

Men igår tog jag med mig block och penna och gick ut bak lagårn med Mimmi. En stubbe fick duga som skrivbord och en gammal trädgårdsstol från Görans barndom fick duga som arbetsmöbler.

Det stod inte länge på förrän Lutan var full av djur. Vi hade ett par fina timmar tillsammans, en och annan katt kom också på besök. Här delar jag stunden med dig!







Konstiga lanttanten med baskern på sned ute bland sina mönne djur










Ett stort framsteg att Mimmi vågade gå flera meter bort från mig.










3 kommentarer:

  1. Lilla Mimmi hade tur som fick komma till dig som är så himla snäll mot henne.Jag tycker också att du har trevliga arbetskamrater när du sitter där och jobbar.
    Ha en bra dag önskar Sivan!

    SvaraRadera
  2. Bästa arbetskamraterna Sivan. Men det här med Mimmi är inte roligt faktiskt. Det är hjärtskärande när hon blir så upprörd och förvirrad. Så här kan vi ju inte ha det i längden, jag kan ju inte, även om jag ville, vara med henne hela tiden utan måste ju jobba också. Jag vet ärligt talat inte hur vi måste göra med det här...

    SvaraRadera
  3. Nej jag förstår att det måste ju vara jättejobbigt. Jag visste inte att får kunde vara på det sättet. Det är ju som en hundvalp som inte kan vara ensam. Hoppas verkligen att hon ändrar sig.
    Kram
    Sivan

    SvaraRadera