torsdag 14 mars 2019

Stort för mig!

Igår morse var det extra tidig revelj. Fyra matlådor stuvade i kassar till Husfar och mig, två till oss vardera. Fisk för mig, köttgryta och kycklingpaj till Husfar.

Husfar tog djuren på morgonen och den sötingen körde upp bilen till huset. En så fin liten gest som kramade mitt hjärta en aning.

Vid sextiden hade vi båda lämnat gården och åkt åt varsitt håll.Ty igår arbetade jag i Resindentstaden Långtbortistan. Det var första gången på elva månader jag var där och jobbade. Ja, första gången på nästa ett år som jag förlade en arbetsdag någon annanstans än hemma.

Var faktiskt lite nervös över hur det skulle gå. Pulsen var hög när jag körde upp mot Långtbortidsta. Väglaget uselt och långa köer och en stunds stillastående för en lastbil på tvären. Men det gick bra.

Och på jobbet var det också bra. Jag hade passat på att ta med mig farmors julkex och pepparkakor för att göra tabberas på dessa.

När jag ändå bytt raggsockar mot strumpbyxor, jeans mot klänning och fyrbenta kollegor mot tvåbenta, så passade jag på att även göra ett besök i en affär och komplettera mitt ljusförråd.


Det hann nästan bli mörkt innan jag var hemkommen.

Gick omedelbart upp och bytte kläder och fick på mig raggsockar igen och kunde pusta ut. Det betyder trygghet, värme och lugn på något sätt när plattfötterna är iklädda dessa.

Husfar var ute och gick med djuren i skymningen och överraskade mig med att komma in så att Mimmi fick hälsa på matmor.



Vet inte vem som var gladast, jag eller Mimmi...

3 kommentarer:

  1. Jag tror nog glädjen var ömsesidig!!!
    Ja då fick du lite omväxling igår, men
    borta bra hemma bäst. Så är min känsla
    i alla fall.Du hade oxå lärt dej om 8tim.
    värmeljus. Nu kan du tända ljus länge
    innan förrådet tryter!!! Har själv stort
    förråd,vilket jag får lite kommentarer från W om!! Haha.Kram från Sjunnen

    SvaraRadera
  2. Jamen Monika, varför ska de grymta och gruffa, husfäderna? Jag vet ju att de egentligen trivs att komma hem till ett varmt kök som doftar löftesrikt av mat på spis och i ugn, av levande ljus och en glad matmor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vill väl inte visa hur bra
      dom egentligen har det!!??
      Håller nu på att ladda med nya
      ljus tills i kväll. Hoppas jag
      får en positiv kommentar.....

      Radera