fredag 15 september 2017

Gott och Ont


Så är vi i brytningstid mellan sommar och höst.

På gott och ont.

En känsla av vemod smyger sig in och lägger sig som en våt filt inuti mig. Men jag försöker ihärdigt att tänka på allt det fina, allt det goda som också följer med hösten.

Det goda i år är att det är generöst med svamp i skogarna - skogens gula guld ni vet :-)


En annan god sak är att det blir väldigt färgstarkt och konturfyllt ute i naturen.

Även inne - om man vill....



Idag jobbar jag med text och bilder inför en föreläsning jag ska hålla ikväll för ett 70-tal damer i sina bästa år. Hoppas det blir bra och att jag klarar att leverera och motsvara deras förväntningar - för det vet jag att de har...

Jag ska emellertid inte åka så långt som i onsdags då jag höll föreläsning i en kuststad ett par timmar bort. Idag är det närmare.



Det blir emellertid föreläsning utan blomsterkrans i håret...

Puss o Kram alla ni fina!

Er Mickan

3 kommentarer:

  1. ha en underbar helg vännen min! kram!

    SvaraRadera
  2. När man ser dina härliga bilder,blir
    hösten ändå lite okej!!! För att inte
    tala om skogens guld!!!Hittar man dom
    (gör inte jag)då blir det riktigt bra!!!
    Ha en fin helg!!!Kram Monica

    SvaraRadera