söndag 17 september 2017

Regnbågsfest

Nu ni, nu får ni göra kors i både tak och himlavalv. Ty vi har inte bara lämnat gården (nästan frivilligt) utom även upplevt Vetlanda kommuns allra första Pridetåg ever!

Å inte bara jag utan teåmä Husfar! Dä ni!

Varför - undrar säkert många av er som känner oss väl. Jo, det var på förekomna anledningar. 1.

Praktisk anledning: Jag hade glömt strömkabeln till min Laptop igårkväll där jag var och föreläste och nödgades därför åka till civilisationen för att hämta den.

2. Familjär anledning: Vår enfödda dotter Lowisa Thor spelar i den förnämliga Njudungsorkestern och vi kommer nästan aldrig på de spelningar de har.

3. Nutrionär anledning. Vi behövde proviantera mat och dryck till såväl folk som fä. ´

Så jag tvagade mig lite hjälpligt och fick sedan den stora ynnesten att fara med husfar åt Staden. Mig släppte han av vid en affär där jag fick ägna mig åt den nutrionära delen med att proviantera medan han ägnade sig åt den praktiska anledning som att hämta datorns strömkabel.

Därefter vidtog anledning 2 - den familjära. Och du milde vilken underbar upplevelse detta regnbågståg var!!! Jag blev oerhört berörd och tårarna steg ideligen i mina ögon. Jag var helt oförberedd att det skulle kännas så mäktigt! Då menar jag inte bara stoltheten över vår trumpetspelande dotter utan hela eventet! Så häftigt! Så modigt!

En stund senare fann jag mig själv sjungande med i sångerna med regnbågsränder på mina kinder och regnbågsarmband runt mina handleder - Husfar var emellertid inte fullt så euforisk som tant...



































Till och med godiset var i regnbågens färger...



Idag är det söndag och om ett par timmar är det visning av granngården. Det maler i både mage, hjärna och hjärta! Vad kommer hända med gården? Vem kommer köpa den? Vem blir vår alldeles alldeles för nära granne?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar