tisdag 31 januari 2017

NYA ERFARENHETER

Igår var skafferiet särdeles tomt och det ekade ödsligt även när jag öppnade kylskåpet.

Eftersom jag ännu är inne i min på förhand bestämda ”introverta period” då jag inte åker hemifrån om jag inte absolut måste, så ville jag då rakt inte åka och proviantera. Då erinrade jag mig att en av mina närmaste väninnor ju alltid handlar mat online.

Hm.... Tänk om jag skulle försöka göra likaledes?

Sagt och gjort. Jag försökte logga in för att börja handla. Det tog en tid och några vändor hit och dit men till slut var jag inne. Du milde vilket utbud!!! Jag blev rent snurrig.

Okej. Hm… Eftersom här var tomt på mycket i skafferiet så tryckte jag på fliken som hette ”Skafferi”. Skrollade, tryckte i rutor, skrollade och tryckte i – men va f-n, det tog ju aldrig slut! Efter 40 minuter med detta skrollande var jag så uppgiven och ”mätt” av alla dessa "never ever ending" produkter att jag gav upp! Jag ropade på Tasspatrullen och så gav vi oss ut.

Några timmar senare, i takt med att hungern kröp på så kröp även jag till korset och tänkte:

 - Jag MÅSTE väl för tusan klara att handla mat online!

Så jag boostade mig och stapplade ånyo fram till datorn för att börja om. Döm om min förvåning så låg alla mina, typ, 76 skafferi-varor kvar i kundvagnen. Så bra!!! Det var ju bara att fortsätta. Så jag fortsatte handla.

Men är ju så totalt ovan och inte heller så klickelerad så jädrar vilken tid det tog. Alldeles matt var jag när jag till slut tryckte på: BETALA.

En bekräftelse med alla varor sändes till min epost. Hahahaha, men den var för omfattande för min epost så den kunde inte visas.



Du milde!

Hur som helst, när man skulle betala så skulle man även kryssa i när maten skulle hämtas. ¨

Men för alla gråskimrande gråsuggor - GIVETVIS skulle maten hämtas samma eftermiddag, det vill säga igår, måndag eftermiddag när nöden var som störst och vi skulle försöka hålla svälten från dörren.

RIDÅ NER!

ANTIKLIMAX!

Det gick ju inte alls för sig att hämta maten samma dag! Man måste beställa ett dygn i förväg ju! Det hade ju inte jag fattat. Men, som sagt, ovan är jag…

Fick bita i det sura äpplet och leva på nudelsoppa och morotsslantar – och inget ont med det för all del…

Nåväl. Idag var det så dags. Maten skulle hämtas. Husfar var den som hade den ärofyllda uppgiften.
Allt gick fantastiskt bra, sa han.



Servicen ypperlig. Sju (!) kassar stuvades in i bilen och så körde gubbskrället hem hit. Här lyfte han in de sju kassarna och försvann lika fort som en avlöning.

Okej. Hm. Bara att börja plocka upp. Hm. Intressant.Spännande. Kassarna var otroligt fint och försiktigt packade. Alla varor fina och färska. Allt var verkligen jättefint. Jag var lika glatt överraskad som imponerad.

Men – en fadäs visade sig. De fem KILO mjöliga potatisarna jag beställt återfanns icke. Däremot fann jag fem STYCKEN mjöliga potatisar.



Ja, jag har nog en hel del att lära om att handla online.

En sak är säker – det blir INTE potatis till kvällens middag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar