måndag 31 oktober 2016

Radiobravader o Höstpyssel

Det dök upp vacker sista oktoberhelg här i nejden! Så vacker att man inte kan låta bli att vara ute. Inte heller låta bli att pyssla. Inte heller låta bli att fota. 
Idag bjuder jag på några foton från den gångna helgen. 

4


Vi var framme vid graven och gjorde lite fint hos mor o far och mormor o morfar... 





Åkte o hälsade på farmor o farfar en stund! De är båda lite medtagna med anledning av sina pågående sjukdomsbehandlingar men inte mer än att vi kunde njuta en liten stund av både kaffe o gemenskap.

En enda rudbeckablomma är rebell och Vågar Vägra Vintern...


Skogmulle!


Katterna lekte kurragömma i höstlöven. Miss Mi stod bak trädet och räknade till hundra medan hon höll tassarna för ögonen så att resten av kattgänget kunde smyga iväg o gömma sig


En annan rolig sak som hände var att jag plötsligt hamnade i Sveriges Radio Jönköpings Fredagspanel!
Vill ni bl a lyssna på Min vådliga uppkörning så klicka på den lilafärgade länken, dra fram markören i 50 minuter så hör du om min vådliga uppkörning... 
Välkomstkommitte som heter duga! 




Under lördagen var jag i fina fina Eksjö Bokhandel som vann den prestigefylla tävlingen ÅRETS BUTIK! En heder att få vara här och signera.

Roligt var det också ty många blogg och facebookvänner dök upp - en och annan mötte jag för första gången "på riktigt". Som Fröken Jonson till exempel!

Jag hade busigt kommenterat en av hennes inlägg där hon tagit en bild på en konjakskupa med innehåll och sagt: Tar du med en sådan till mig i morgon?

Och in kommer Fröken Jonsson med en flaska, inte konjak, men väl Jägermeister! Haha, sicken härlig kvinna!






Och ÄNTLIGEN passade jag på att investera den tredje delen i Maria Gustavssons trilogi om prästdöttrarna Ulrika, Katarina och Ebba i 1600-talets Bohuslän.



Och blev djupt rörd över jag nämns och tackas i slutordet... 



KattKramar o Hundpussar!
Mickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar