måndag 28 december 2015

OFRISK



Hörde lite vagt på sjuksalens teve i morse att man nu släppt årets nya ord. Bland annat fanns "obror" med. 
Beskriver motsatsen till bror, broderlig, schysst. 

Jag kontrar personligen då med "ofrisk". Mitt eget nya ofrivilligt upptäckta ord. 

För det är just vad jag är. Ofrisk. 

Ligger på sjukhus sen en vecka tillbaka med lunginflammation o tokiga infektionsvärden. 

Men idag känns det äntligen som det vänt och jag har hopp om att komma hem till nyår. 

Vill önska er alla, ni underbara, snälla, goa, rara, roliga, härliga, generösa o busiga läsare/följare ett riktigt gott slut på det gamla året och ett helt, helt bedårande, utvecklande, lärorikt, kärleksfullt och FRISKT 2016! 

All min kärlek och respekt och TUSEN ödmjuka stora varma TACK för allt vi delat tillsammans under 2015! 

Phu, nu tog jag i från knäna så nu ska jag, smått utmattad-men nöjd över att ha fått prata med dig-lägga mig en stund igen. 

Puss o Kram,
Er Mickan 




3 kommentarer: