lördag 2 november 2013

Overklig beundrarpost!

Minsann om inte Husmor vaggar omkring här i stugan och rodnar!!!
Fnissar lite emellanåt.
Skakar på huvudet.
Nyper sig i armen.
Skakar på huvudet igen.
Ny rodnad. (Huruvida rodnaden beror på tantvallningvärme eller genans är emellertid svårt att avgöra...)
Så går hon fram igen till det blå fatet där det ligger ett gäng vykort.

Så tar hon upp ett par stycken. Läser. Fnissar. Skakar på huvudet. Ny rodnad. Nyper sig i armen. Tantvallning. Fniss. Skakar på huvudet.

Vad är nu detta undrar ni?



Jo, vår Husmor har fått BEUNDRARPOST i veckan.
Sms.
E-post.
Vykort.
Ryggdunk.
Kramar.
Telefonsamtal.

Med vad???
Jo, något så trevligt som;

Hyllningar.
Beröm.
Glada tillrop.
Gratulationer.
Postade kramar.
Beställningar.
Förhoppningar.
Begärningar. (oj, sånt ord finns visst inte)

Vad då undrar ni säkert igen.

Jo, efter att den gamla tanten till slut fick tummen ur en voluminös kroppsdel och skrev kontrakt med ett bokförlag för att släppa sina foton, fniss, fabuleringar och funderingar också i bokform har många, många, många hört av sig och vill gratulera och lägga in beställningar. Å alla vill de ha sina böcker signerade av Husmor själv.

Å så ska det bli.

Men hon fattar det inte. Det känns så overkligt, säger hon.
Så hon vaggar omkring här i stugan och rodnar. Fnissar. Tummar på korten. Skakar på huvudet. Tantvallning. Nyper sig i armen. Fniss. Skakar på huvudet.

Och - förstås - LER LYCKLIGT!!!!


5 kommentarer:

  1. men älskade vän...vad glaaad jag blir av att läsa denna nyhet :-D STOOOOORT, STOOOORT GRATTIS fina,fina mickan <3 jag är verkligen en av intressenterna till den boken då kan jag säga :-) åhh va skåå`j :-D
    varm,varm kram om dig

    SvaraRadera
  2. Anna Anna fina Anna! Jättemånga tackar, bockar och kramar tillbaka. Underbart att du delar min glädje!!! PÅ så vis blir det ju dubbelt så mycket glädje. Det lever vi på nu idag tycker jag!!! Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Det är ju fantastiskt att få ge ut sin egen bok! :)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är glad som ett barn:-)
    Jag ska bara hinna göra den oxå......
    REGNKRAM!

    SvaraRadera
  5. Men älskade du :) jag lär vara hängandes på dörrlåset när boken kommer ut! eller böckerna :) SKA ha allihopa! läsa, ta fram när vinden viner utanför och sommarens vindar bara är ett minne blott. När regnet strilar utanför en stilla sommardag eller en het dag sittandes i solstolen. Jag ÄLSKAR din blogg, har gjort från allra första stund! och kommer att älska dina böcker minst lika mycket! Go girl! kram!

    SvaraRadera