fredag 2 september 2016

Getehärlig Utflykt!

Husfar och jag lämnar ju sällan gården - om vi inte måste och är av nöden tvungen därtill. Det har ni säkert redan märkt...

Därför blir det inte heller nån större skillnad på helg och söcken, arbete och semester.

Men härmodagen packade jag ned nårra knäckebröd och ett par pilsner (gissa vem som skulle bjudas vad) och sa till Husfar att vi väl kunde ge oss iväg ut på en liten walkabout i guds sköna natur.

Han sa, förbluffande nog, ja till detta förslag - oklart om han redan anat pilsnern i väskan - och så skulle vi gå iväg.

Husfar började gå mot vägen, jag mot lagårn.

Han tittade konsternerat på mig:

- Säg inte att du sa ha mä en massa djur mä?

Jag kvittrade och log mitt allra vänligaste raraste leende ever.

- Jo, men det är klart. De måste ju få lära känna dig lite mer!

Sen hämtade jag djuren och vi gick iväg. Husfar en smula butter men det är ju inget ovanligt.

Och nog var de nyfikna på Husfar - eller vad säger du?















4 kommentarer:

  1. Javisst gillar de Husfar, det ser man. Getter verkar vara trevliga djur och så viga de är!
    Kram från Siv!

    SvaraRadera
  2. De är geteviga! Hoppar lätt som en plätt upp på bordet från stillastående precis nedanför! Jag har inte tagit in dem i stugan - ännu... Kram Siv!

    SvaraRadera
  3. Ser härligt ut. Önskar jag var där. Vad fantastiskt att gå på promenad med sådana djur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR mysigt Lisbeth!!!!! Älskar kontakten med djuren. Kärlek och tillit!
      KRAM om dig! Djuren hälsar till dig!

      Radera