tisdag 10 mars 2015

Våga vara Mot

Tack för de många reaktioner, kommentarer, stöd och uppmuntran som jag fått efter att jag gjorde mitt blogginlägg  VÅGA KALLAS HORA!

Stödet känns oerhört skönt! Skönt att känna att vi är många som är emot hat och hot.

För INGEN, absolut INGEN ska behöva utsättas för förtryck, förnedring och förminskning för att man inte följer den jäkla destruktiva, utvecklingshämmande, entreprenörs- och kreativitetsdödande Jantelagen.

Vi måste sätta ned foten nu!

Vi måste lyfta detta upp i ljuset!

Vi måste orka slåss mot hat och mot!

Vi måste våga visa att vi är mot hat och hot!

Jag är mot - är du?


Här delar jag med mig av några kommentarer och tankar som tillsänts mig:

Att våga är att tappa fotfästet att inte våga är att stå still. Det vill vi ju inte!!! Lycka till! 

Om hora handlar om att våga ta plats att synas, att våga dela med sig till andra, att bjuda in andra till sin vardag och liv, att våga visa känslor och beskriva dem i bilder och ord.... Ja i så fall vill jag oxå vara en hora! 


Du gör skillnad, räta på ryggen och var stolt! 


Du tar alla med storm. Så lugn å fin nu, jag är med i tankarna! As usually! 


Du är allt bra du Mickan! Tänk om fler kunde vara som du! 


Du är verkligen min stora inspirationskälla Mickan! Kram 


Jo, men det är fan i mig inte okej att kalla någon det... 


Viktigt ämne....du är modig och stark som inte ger vika. Styrkekramar 


"Gumman" jag är med ikväll!!! Rent fysiskt och inte bara via cyberrymden.. vi ses! 


Vi är stolta över dej och att du vågar! Lycka till! 


Heja Mickan!!! Jag gillar att du vågar ta plats!! Jag har börjat våga göra det också!! 


Jag 



Jag har även fått omfamningar, telefonsamtal och klappar på axeln. En del undrar rent av om det verkligen är sant!

"Det är inte möjligt, inte du med dina positiva glädjerika generösa budskap - varför vill man tysta dig", utbrister en del med stort tvivel i rösten och menar på att det måste vara ett misstag.

Men - det är tyvärr inget misstag...

Fast i mitt fall har det ju gått hyfsat bra trots allt. Jag har kommit genom det tack vare mycket kärlek och stort stöd. Tack vare DIG!

Men - och det här är ett synnerligen viktigt "men" - det tragiska är att inte alla tar sig genom det. Påhoppen. Mobbingen. Rädslan. Skuldbeläggandet. Förtrycket. Trakasserierna.

Så därför, kära vänner, därför måste vi kraftsamla och VÅGA VARA MOT HAT O HOT!

Jag är mot - är du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar