söndag 16 november 2014

JULAFTONSMORGON - för mig i alla fall...


Tidig morgon och gården ännu famnad i nattens mörker. Har sovit några timmar men är i farten igen.

Både Bengt o Husfar sover ännu men här nere i köket brinner och sprakar vedspisen intill flämtande stearinljus o julmusik på låg nivå accentuerar stämningen.

Idag är det som min egen julafton ju! Jag har gått runt på gården här i nattmörkret och njutit av allt som glyrar och glimtar i stall, bodar och ladugård, tomtar, ljusslingor, adventsstakar och så, förstås, det stora tomteekipaget med renar och släde som hänger på lagårdsgaveln ned mot häradsvägen så att alla kan se det och le (eller skaka på huvvet...)

Jag är så himla glad och förväntansfull att jag knappt kan sova Både jag och hela min familj och grannar och vänner som hjälper oss med den här dagen idag, vi hyser varma o innerliga förväntningar att vi ska lyckas sprida en god, varm och kärleksfull atmosfär till alla som kommer idag!

Snart kommer min syster med världens sötaste shetlandsponny, lilla Madicken, som ska spännas för sin lilla vagn och utgöra ett liiiiitet ekipage jämte Sjöhagens stoooora parekipage med nordsvenska hästar - naturligtivis med Bjällerkrans på selarna!

Det är så fint i stallet och ute på gården, mycket av det fixade Family igår när jag var inne i Staden och signerade på bokhandeln samt hade den äran att inviga Vetlandas nya scen! Åh, jag är så lycklig som har förmånen att få omge med mig med så många godhjärtade och kärleksfulla människor - och förmånen att få ha så många stöttande och goa bloggvänner!!!

Välkomna hit idag!!!!!

Puss o Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar