lördag 1 mars 2014

Allt blir super...

Jag vet inte vad det är för fel egentligen.  Men nåt är det allt. 

Vad menar jag? 

Jo, här hos mig blir ingenting särskilt LAGOM.  Inte särskilt NORMALT. Istället blir allt STORT. 
GIGANTISKT. 
MEGA.
VÄLDELIGT. 
ENORMT. 
MAXI.
MACRO...

Det gäller djuren. (Salig Suggan var en Minigris som snabbt expanderade och blev en Macrogris. En gigant - precis som hennes matmor.)  Det gäller blomstersängarna, det gäller arbetsinsatser, det gäller projekt, det gäller mat och det gäller uppenbarligen även bak. (inte bara min) 

I förrgår gjorde jag en surdeg som jag lät jäsa i omgångar innan jag gjorde fyra små näpna smala baguetter och lade på plåtar där de låg kallt och långjäste över natten. 

På morgonen skulle jag grädda de små söta smala näpna baguetterna. Öppnade glad i hågen förväntansfullt dörren till skafferiet - men vad fann jag???

Baguetterna hade för bövelen expanderat till Smålands största megalimpor!!! 

Ni ser... Inget blir LAGOM här inte. 

Allra minst jag själv... 

Men Superbaguetterna, som Husfar kallar dem, blev åtminstone goda och har avnjutits både till gårdagskvällens räkor vilka följdes av smöröst torskrygg med den goda röda delikatesspotatisen Cherie samt till morgonens frukost med varmt the ur mina (senaste) favoritmuggar... 

Trevlig lördag på er alla goa läsare!!!

Yours Auntie M 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar