fredag 22 februari 2013

En ilsken Snötigrinna









 
- Seså, seså, lilla Fin-Dos!

- Följ nu med på rundan, det är inte farligt med lite snö!

- Jag lovar!

- Kom då!

- Ja. Okej då. Jag ska inte fotgrafera, i alla fall inte så mycket, tillade Husmor tyst. Så tyst att inte Fin-Dos hörde...



- Neeeeeej, jag HAAAATAAAR när du fotograferar mig i snö!!!!

- Lägg av!!!!

- Genast!

- Grrrrr!



- Slutar du eller?!?! Grrrr!  
 
- De va då självaste den!
 
- Lägg av då!
 
- Jag ska giva dig på moppo!!!!
 
- Grrrrr!
 
 
- Det är väl själva den att du alltid ska dra ut mig i djupsnö på alla dina rundor, jäkla lanttant, bara för att du rullar fram så betyder inte det att inte vi alla andra tvingas sticka ned våra små spiror i djupsnön!
 
-O så ska du därtill hålla på och larva dig med att fotografera!
 
-Grrrrr!

- Vänta du!
 
- Jag är snart framme!
 
- Grrrrr!
 
- Grrrr.
 
- Den här förbannade snön!
 
- Å så hon, den där fotande käringen....
 
- Grrrrr

 
- Fast....
 
- Egentligen....
 
- Kan du inte bara ta upp mig i famnen och bära mig resten av rundan?
 
- Snälla Matmor?
 
- KrrrrKrrrrKrrrr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar