fredag 3 december 2010

Dagens Julbild i TV4


Jag blir varm inombords, vilket kan behövas i denna vinterkyla, av Er, rara och omtänksamma läsare! Vad menar jag nu?

Jo, inom loppet av ett dygn fick jag tre mail från läsare som hade uppmärksammat att TV4 varje dag avslutar sin sändning med att visa Dagens Julbild.

Läsarna av Njutbart Blädder kom tydligen att tänka på mig och skrev genast glada entusiastiska brev i vilka de uppmanade mig att sända in några bilder.

Först tänkte jag, som sig bör, "men inte kan väl jag..." men igår skickade jag in en alldeles alldeles nytagen bild.

Det är min "unga" (och tunga) ardennermärr Tionetta som i djup snö och arton minusgrader går neråt Ängen bland älggräs och alar för att söka efter öppet vatten.

Och si - igår kväll vid TV4 kvällsändning 18.30 så var det just denna bild som var Dagens Julbild!

Så tack alla goa läsare för Er tilltro och uppmuntran!

Eder tillgivna hönsfarmare,
Mickan

2 kommentarer:

  1. Grattis Mickan, du är värd det med ala fina foto du gläldjer oss med

    SvaraRadera
  2. Jag såg den i tv4. Så fin bild. så fin häst.

    /Julkram Kolonistan

    SvaraRadera