torsdag 17 februari 2011

Arg så de ryker...


Den här kanaljen har börjat smyga sig omkring allt tätare kring gård och stuga. Dessutom är det inte bara en, utan två stycken.

Och inte är de sams heller!

Om nätterna slåss de och berövar stackars Husmor sin skönhetssömn, nåja, sömn i alla fall. För när de slåss, eller katterna, så går drevet inne hos Alfons, Alice och Blenda och det blir ett sjuhällsickes liv!

Men allra argast över Mickes närgångenhet blir allt Stoltetuppen Douglas!!!


Han blir ilsk så det ryker i bägge öronen!
Fruktar omedelbart sina hönors väl och ve!!!


Va änna in i glödheta gör den där räven alldeles intill MITT hönshus???


Grrrrrrrrr


Jag skall giva honom på moppo!


Schaaaas, iväääääg, stick härifrååååån! Här regerar jag, jaja, Husmor också, men mest jag! Så de så! Schaaaas, rävarackare! Ge tusan i mina hönor.
Å de inkluderar Husmor mä!


Oops, i så fall - bäst att dra...

1 kommentar:

  1. Hmmm....sån har vi oxå runt husen och tupparna galer jättetidigt här långt innan det blir ljust, jag har funderat på om dom galer när räven är i närheten? Kan det vara så? För inte brukar väl tuppar gala annars när det är mörkt ute???? Vi bildar en klubb vet jag, antirävklubben!

    SvaraRadera