lördag 27 februari 2010

Som vanligt...



Idag var jag av nöden tvungen att lämna gården. Ve och fasa. Nåväl. Styrde kosan mot Staden eftersom födoämnen skulle provianteras. Någon tingest för att möjliggöra en celebrering av familjens ende svärson skulle därtill införskaffas.

Ett besök gjordes även på Stadens mycket decimerade systembolag. Där ska det bli självplock. Tänk va, även våra trakter kommer snart nås av detta! Vi är inte helt bakom - bara lite efter…

Och i väntan på att denna facilitet ska implementeras hålls ett litet hörn av den forna lokalen öppen. Med två kassor - och många, många intressenter… Suck.
Men jag drar en ännu djupare suck med anledning av att Staden var fylld av sååå många människor. Och sååå många bilar. Och sååå lite parkeringsplatser. Dessuom verkar den myckna snön ha sanktionerat ett totalt upphörande av parkeringsetik.

- Va i jisse namn gör så många människor här just idag, muttrade jag halvhögt medan jag slogs med en motstridig kundvagn i snömodden på Stadens matvaruhusparkering.

En dam, som råkade höra mig, berättade att det nog berodde på att det var lönehelg.

Ja, men så är det förstås! Vanliga människor med vanliga anställningar får vanligtvis lön nu i dessa dagar. Då är det ju inte ovanligt, snarare ganska vanligt, att vanligt folk handlar. Det tänkte jag inte på… Tankspridd som vanligt.

Nåja, jag är tack och lov hemma på gården igen.

Allt är, med andra ord, som vanligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar