torsdag 8 juli 2021

Ljus i natten

Det började med en boll. Hundarnas favoritboll. Jag kastade och kastade. Sen kastade jag dumt och bollen for in bland blomstren i landet En underbart blå riddarsporre blev nedtrampad. Jag kom till undsättning men stjälken var obevekligt avbruten. Så jag plockade den ljuvligt blå sporren och tog med mig in. Hm. Svårplacerad blomma. Fram med pallen, klättra upp och leta i vas-skåpet som man nästan aldrig letar i. Ståendes på pallen fick jag syn på en kupa längst in i hörnet. Har aldrig sett den förut. Bad Husfar hjälpa mig att få ned den. Titta så vackert den lyser. I sin enkelhet. Bara en liten fot i lera. Och en underbart vacker kupa. Å så ett värmeljus. Nu kan man sitta här i köket mitt i natten, beröras av det vackra skenet och tänka på tidens ting och sakernas tillstånd. Det började med en boll…

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt fint och mysigt ut!🌹

    SvaraRadera
  2. Så härlig liten ljusspridare!!! Ja, i dom
    skåpen kan man bli överraskad!!! Så ibland
    kan det vara bra att spara, men oxå gå i genom skåpet!!!(är jag urdålig på)Hoppas
    du får mycket glädje av den, på grund av en boll hittade ljuslykta!!!Kramar M.

    SvaraRadera