onsdag 14 juli 2021

Gomorrhår! Äntligen har jag en behagfull känsla i kroppen. Ska göra två roliga reportage idag. Freddie ligger inne i soffan med Dagny tätt intill. Husfar ligger uppe i sovkammaren med Mini och Freja tätt intill. Jag sitter vid köksbordet. Ser de snabbflygarna svalarna vina genom luften, förstår knappt hur de kan navigera så fort som de flyger. Katterna sitter och stabligar på mig ute på terrassen och kräver sin frukost av matmor Mickan. Nykläckta pipande kycklingar i kläckaren. På bänken har jag bröd på upptining. Har skön musik i högtalaren. Datorn under händerna. Gläder mig så åt reportagen jag ska göra idag. Ett om en liten åsnebebis och ett om champagneprovning. Bägge tilldragelserna sker i metropolen Björköby! Ska bli så himla kul att återigen få skildra vardagens små men i sitt sammanhang stora händelser! Tack alla för att ni peppat mig så att jag vågat ta mig in på journalistbanan igen! Jag menar det – verkligen TACK! Äntligen har jag en behagfull känsla i kroppen. <3

1 kommentar:

  1. Klart man vill hjälpa en vän att komma
    tillbaka!!! Det har vi ju tydligen lyckats
    med!!!Yes!!! Hoppas det blir en lyckad dag
    för dej i Björköby.Så du kan komma hem till
    Kärr och njuta av kvällen!!! Kramar/M.

    SvaraRadera