onsdag 8 juli 2020

GrillGlädje-för liten och stor!


Så här i grilltider när det ofta är mannen i huset som blir den som plötsligt ska anrätta köttet, stävar jag efter lite jämlikhet och vill mana mina flickebarnbarn till att ta för sig och bli duktiga på att grilla redan i barnaåren.

Så jag har köpt dem varsin leksaksgrill. Lilla Ines blev väldigt glad men stoppade kolen i munnen, haha. Hennes mamma och måfa hade faktiskt ganska mycket pill med att montera ihop grillen.

Trevligt att se :-)




Ines proppar en en "grillbrikett" i munnen

Här åker den ut 



Igår gjorde jag två stora picknickkorgar med grillkött, hemgjord potatissallad och grönsallad, gott bröd, bredbar vitlöksost, vattenmelon, fetaost och lite smått och gott. Sedan ringde jag ihop hela Klanen som förbluffande nog hade möjlighet att ses.

Vi stuvade in korgarna med mat och dryck i bilen, stuvade in hundar och folk i framsätet och så åkte vi och överraskade Ludwig och Johanna i deras fina hem där vi dukade upp alla godsaker medan Ninni fick sin egen lilla grill monterad och klar.

Delad glädje - dubbel glädje!





Ninni: Jag vill INTE att Ines rör min grill....


Var är magen Ines?



Idag känner jag mig fylld av glädje och tacksamhet för att min lilla överraskning fungerade för alla och att alla verkade trivas och må bra. Och så är jag glad för att flickorna blev glada för sina grillar.

GrillGlädje - för liten och stor!Kram,
Mickan

4 kommentarer:

  1. Vilken bra present till barnbarnen. Jag visste inte att det fanns leksaksgrillar att köpa.Var köpte du dem? Kram från Sivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej SIvan. Jag hittade dem på Biltema av en slump! Men det blev uppskattat och det är ju huvusaken. Och de var inte heller svindyra utan betingade 169 riksdaler. Prova du med! Kram från Mickan

      Radera
  2. Tack, nu vet jag var jag ska titta.
    Kram, igen

    SvaraRadera