tisdag 24 mars 2020

En stor utmaning!!!



MIN EGEN UTMANING I RÅDANDE CORONAKRIS. Idag har jag verkligen i sanning utmanat mig själv! Ni som följer mig dagligdags vet redan om min värkande oro kring spridningen och de väldigt omfattande personliga, samhälleliga och globala konsekvenserna av Coronaviruset.

Jag har tagit till mig de alarmerande nyheterna om hur hela vård och omsorgsapparaten håller på att haverera. Men istället för att jag bara ska bli ännu räddare och isolera mig ännu mer så har jag de sista dygnen sakta erfarit en ny insikt och ett nytt förhållningssätt till det som pågår. JAG VILL HJÄLPA TILL! Jag känner mig frisk och stark, istället för att backa får jag försöka steppa upp ett par steg, ta ansvar och göra vad jag kan i rådande situation.

Igår skrev jag till kommunens bemanningsenhet och idag åkte jag helt förutsättningslöst och en smula trevande, till ett möte på nämnda enhet.

Jag sa:
- Jag vill hjälpa till! Jag kan lite om mycket och livet har gett mig ganska mycket erfarenhet så kanske kan jag göra skillnad och bidra med såväl arbetskraft som medmänsklighet och kärlek. Jag är flexibel, så använd mig där ni tror jag kan göra nytta!

Kvinnan jag mötte antecknade ivrigt på sina papper och sa att jag snart blir kontaktad.

På smått darriga ben gick jag ut från mötet, vimmelkantig men ändå litet smått stolt över att jag vågat ta detta initiativ.

Du som känner dig frisk och stark – och vill göra skillnad - ta kontakt med din kommuns bemanningsenhet och erbjud dina tjänster du också. Tillsammans klarar vi kanske krisen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar