söndag 21 juli 2019

Morgonregn


Vaknade till ljudet av regn. Ett tätt men lugnt regn. Dopparna studsade inte ute i Lyckopölen utan föll rakt ned och landade. Det var som om den halvtomma dammen bara hade en öppen famn och välkomnade varenda droppe.

Mulet och grått ute. Läge att elda ljus och tända i spisen. Kura skymning i gryningen. Sitter med en kopp gott the och njuter av den stillhet som råder medan resten av huset ännu sover.

Önskar dig en jättefin dag! Det ska jag också försöka ha!

Kram,
Mickan

5 kommentarer:

  1. Känns nästan som jag sitter bredvid dej,
    känner hur mysigt du har det!!
    När du beskriver det så känns det så!!
    Här har vi fortfarande 25 grader inne
    utan nån brasa, har istället öppnat
    balkongdörrarna för att få lite svalare!!
    Klart du ska ha jättefin dag oxå!!
    Sköna regnkramar /Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. men någon vidare regnmängd kom i varje fall inte här. Hur var det hos er M?

      Radera
  2. Det var roligt att du har skrivit en morgonbetraktelse som du gjorde förr. Här har vi det soligt och kvavt idag. En bra dag önskar jag dig.Kram!
    Sivan

    SvaraRadera
  3. Ja, kanske hittar jag tillbaka till den glädjen igen aatt vilja dela med mig av morgnarna. Fick en småländska i förskingringen något regn då? Kram tillbaka

    SvaraRadera
  4. Ja det började regna när vi skulle grilla. Det kom 10 mm.
    Kram igen!

    SvaraRadera