fredag 10 maj 2019

Små gester av kärlek

Ibland är han så himla söt och rar, gårdens lille Husfar!

Gör små saker och hittepå för att överraska mig. Men han säger inget utan går bara omkring och bligar pillimariskt och liksom myser. Väntar på att jag ska upptäcka hans hyss och hittepå.

Som nu när han har kört upp en sittplats i form av en kort stock och placerat mellan lönnen och vildapeln uppe i trädgårdens mest avlägsna hörn. Där vet han att jag trivs om kvällarna ty där dröjer sig solen kvar längst innan den dväljs bak skogshorisonten.

Mini och jag upptäckte den kontemplativa sittplatsen och vi båda genomfors av ömhet och prisar vår lille Husfar.

Vi tror att han tänker att jag ska sitta där med min sedvanliga utrustning i form avblock, penna, kamera och luta ryggen mot solvarm stenmur i sommarljumma kvällar...

Så fint gjort!

Kärlek & Leenden


2 kommentarer:

  1. Jag kom att tänka på den gamla låten. "Är det inte kärlek säg".
    Trevlig helg önskar jag er båda.
    Sivan

    SvaraRadera
  2. Det är de små och vardagliga sakerna
    som gör det!! Det är kärlek !!
    Sånt som man kan minnas och njuta av
    länge !! Kram på er !! Ha en fin helg!!
    Monica.

    SvaraRadera