onsdag 3 april 2019

Mickan & Mimmi planterar

Ojojoj, dagarna går fort och veckorna bara staplas på varandra i en hisnande takt. Jag hinner inte med! Livet är späckat med kreativt arbete på flera fronter och jag försöker jonglera med alla ting samtidigt.

Igår tog jag mig emellertid tid att göra lite vårfint på husets trappor så man blir lite glad när man går ut och in i stugan. Penséer, påskliljor, hyacinter och tusensköna hamnade i olika planteringar.

Hönsen gillar penséerna och hann gå lite bärsärk på nämnda blomster medan jag hade ryggen åt dyngemuren.

Mimmi gillade tusenskönorna och slet upp dessa plantor flera gånger! Grrrr, vi grälade om detta, hon och jag. När jag fräste åt henne att låta bli mina blommor blev hon förnärmad, tog trappen i två steg och gick in. Efter en stund kom hon ut på farstukvisten, där hon mötte katten Oscar. Då var hon inte tjurig längre utan ville bli förlåten och fortsätta vara min hjälpreda. Vi blev sams igen och fortsatte. Tills nästan gång hon slet upp tusenskönan....

Mickan & Mimmi planterar...








Lägg märke till get och häst som solar sig










NEEEEEEJ Mimmi - du får inte äta upp blommorna!!!!!




4 kommentarer:

  1. Å så fint godis för ögonen djuren och alla blommor det är precis det jag älskar du är duktig 🐰🐓🐔🐈🐕

    SvaraRadera
  2. Det är en härlig tid nu när man kan plantera blommor utomhus. Jag har också börjat så smått med att göra det fint i krukor ute.Hoppas att du hinner med att njuta av dina fina blommor!
    Kram Från Sivan

    SvaraRadera
  3. Vilken hjälpreda du fått,men inte lätt
    att låta bli och smaka!! Du är väl matmor
    så då är det väl bara käka på när du
    ställt fram!! Haha!!!Såå... fint och
    färgglatt det blev hos er!! Har oxå satt
    på trappan och under köksfönstret!!Kan
    behöva lite uppiggande färgklickar!!!
    Ha det bra, kram Monica

    SvaraRadera