fredag 8 mars 2019

NÄR MAN FÅR FÅR PÅ BESÖK


Lilla fåret Mimmi bryr sig inte ett dugg om vare sig hästar eller geten Billy. Hon vill bara vara med mig! Idag fick hon därför följa med in en stund. Det är så oerhört hjärtskärande att stänga in henne i lagårn för hon bräker förtvivlat och kastar sig mot dörren där jag just gick ut. Så idag fick hon följa med Tasspatrullen in.

Det var mycket att upptäcka i kök och vardagsrum. Speciellt mitt stearinljusförråd var intressant. Hon var helt rumsren den timme hon var inne. Men det var nog mer en tillfällighet.

Katter och hundar var emellertid ganska frågande till den nya familjemedlemmen i husets kök. Jag hann till och med jobba en stund, då stod hon bredvid mig hela tiden.

Ja du milde, hur ska detta gå?






















4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Tack för att du tittade vännen <3

      Radera
  2. Attans så roligt får du fått!! Haha !!!
    Men även en tillgiven vän till dej.
    Kram till dej och Mimmi från Sjunnen !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det har sina baksidor också. Hon klarar sig knappt på egen hand och rymmer upp till huset så fort hon kan...

      Radera