tisdag 27 februari 2018

Jobbig resa!

Lättad över att ha kommit hem efter en av de värsta hemfärderna ever från Långtbortistan. Resan tog nära två timmar.

Det var otäckt. Jag var riktigt rädd. Noll sikt, snödrev efter snödrev, olyckor och stillastånde lastbilar.

Jag har aldrig förr sett så lååånga pärlband av bilar både i backspegeln och i den mötande trafiken krypa fram i typ femtio.

Alltså, vissa dagar avskyr jag verkligen att långpendla till jobbet och då tar sig det inre tvivlet ytterligare litet större proportioner...

Hur som helst. En varm våg av lättnad och tacksamhet for genom en superspänd och uppskärrad tant när hon näntligen svängde ned på lagårdsgatan här hemma.

Var försiktiga där ute!!!

2 kommentarer:

  1. Jag om nån lider med dej jag har kronisk
    skräck för vinterkörning!!!! Man kan va
    försiktig själv men det finns alltid
    någon som ska stila till det!! Hoppas du kan jobba hemifrån!!Ha det!!Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Hoppas också att du kan jobba hemma idag.
    Det är jobbigt nu med denna vinter.
    Kram
    Sivan

    SvaraRadera