måndag 1 januari 2018

29 år idag!

ET VAR EN GÅNG ett nyår för 29 år sedan.

När vi firat in årsskiftet 1988/1989 nere i Sällholmen hos Mia och Dick så körde vi hem till Rösås och lade lilla Lowisa i sin spjälsäng. Därefter sprang jag i trappan, upp och ned, upp och ned, upp och ned. Sedan gick vi och lade oss, lille Husfar och jag.

På morgonen, söndagen den 1 januari, vaknade jag av att värkarbetet kommit igång. Vi klädde oss, körde vi till Kärr och lämnade lilla Lowisa hos farmor och farfar. På vägen till Eksjö lugnade sig emellertid värkarna och vi körde in vid Ryningsholm och åkte småvägar. Där stannade vi bilen och jag spankulerade omkring i min ljusblå täckkappa som rymde min stora mage. Det fungerade!

Värkarbetet intensifierades och snart for vi vidare till Eksjö. Erifter en förlossning som ackompanjerades av radioprogrammet Eldorado med Pontus Enhörning som radiopratare föddes denne underbare gosse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar