onsdag 21 september 2016

En septembereftermiddag

Åh.... Det är bra härligt att när man kommer hem från jobbet på eftermiddagen, kunna ta av sig de civiliserade kläderna och dra på sig ett armlöst långlinne och gå omkring i septembersolen mer eller mindre halvnaken – trots att oktobermånaden lurar just runt hörnet.

Just nu ägnar jag tid och omsorger åt gårdens blomster, skänker dem inte bara kärlek och omvårdnad utan även vatten. Jag försöker blidka dem och vara extra ömsint i mina händer och ber dem med min snällaste röst att de inte ska surna ihop - och inte ge upp inunder nattfrostens härjningar - utan att de snällt och tåligt ska hålla ut några dygn trots att deras beskyddare och lanttant ju inte kan ta hand om dem förrän i början på nästa vecka.

Jodå, de svarar mig att de minsann ska hålla ut och vänta på mig – men man vet inte förrän man kommer hem efter Bokmässan i Göteborg dit jag far tidigt i morgon bitti!

Här bjuder vi (jag, blommorna och djuren) på några glimtar från detta nu!

Puss & Kram,
Mickan













2 kommentarer:

  1. Lycka till på Bokmässan! Du har fina blommor och djur, och skylten den är så himla festlig!
    Kram,
    Sivan!

    SvaraRadera
  2. Hehe, underbart att du uppskattar min/vår humor SIvan!!!!! Puss

    SvaraRadera