onsdag 5 augusti 2020

Gräsklipparflickan Mickan


Igår krånglade jag in mig bak ratten och placerade ändalykten på gräsklipparen kl 10.30 efter att Dagen absorberat nattens och gryningens daggväta. 

Jag klippte och klippte och klippte! Klippte stora ytor, små ytor, vägrenarna både ned till Ängagränsen och upp till gårdsgränsen i Svenstorpaliden, klippte stigar och skogsstigar, Stuvegärdet, framför lagårn och bakom lagårn och hela parken och runt dammen.

Med ett par korta avbrott för lite födointag och ett soppatorskstopp körde jag in klipparen i maskinhallen vid 18.25. 

Men fint blev det! Eller vad tycker du? 


























4 kommentarer:

  1. Det är ett rejält arbetspass att klippa så mycket. Hur ofta klipper ni? Ja visst blir det så himla fint!
    Det tycker Sivan och skickar en kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klipper i regel två gånger i veckan om vädret tillåter. Men ibland hinner det gå en hel vecka innan det går att klippa. Jag tycker det är så fint med de gröna generösa ytorna runt träd, hem, hus och damm. Sivan får en kram tillbaka :-)

      Radera
  2. Ja, du Mickan vilken energi du har!!!
    Beundrar både dej och dina fina gräs-
    mattor var gång vi kör förbi Kärr!!!
    Att du sen klipper så fina skogsstigar
    är ju kanonbra.Jag har ju riktig skräck
    för ormar så jag önskar såna stigar över-
    allt!!!Jag har bakat bröd och gjort kött-
    bullar. Så imon om vädret blir som lovats
    tar vi barnbarnen och köttbullsmackor och
    åker till badet!!! Distanskram/ Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för glada tillrop Monica. Ja, det lär väl bli stranden och köttbullsmackor för er idag? Vart åker ni och badar? Kram tillbaka och ha så himla mysigt idag - och många många dagar framåt förstås!

      Radera