tisdag 5 april 2016

Djärv katt (å gubbe)


Gomorrhår!

Det här är katten Grålle. Han har bara sex liv kvar.

För Grålle har redan varit med om en hel del och varit nära att dö tre gånger, första gången var när han var liten kissunge och hade ramlat ned i toastolen..

Sen har han varit sjuk två omgångar och varit hos Tant Doktorn. Men det har gått bra och nu har han börjat följa med i Tasspatrullen så smått om morgnarna.

Hur som helst.

I morse sa Husfar:

- Att han är inte dålig den där lille katten, och nickade åt Grålle.

- Näää, sa jag lite förstrött ty jag läste i tidningen.

- Han har legat hiskelitt högt inatt, sa Husfar.

- Öh, jaha, sa jag och fattade inte vad Husfar menade.

- Va då menar du, frågade jag.

- Jo, sa Husfar, jag menar att han är inte dålig den där lille som vågar ligga så högt!

- Öh??? 

-  Inatt hade han klättrat upp och lagt sig uppe på din mage... 

Grrrrrrrrr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar