tisdag 24 mars 2015

Ankinvasion...




Du milde vilket gäng!!!
Inte dåligt av Walter och Wanja väl? Av 25 ägg kläcktes 24 ällingar!

Jag är djupt imponerad.
Husfar är djupt bekymrad.

Fast till och med jag förstår att inte vi ska behålla alla dessa så jag flaggar redan nu för att det går att lägga in en brasklapp om man kanske är intresserad av en eller flera myskankor. Ni vet väl att de är otroligt effektiva och äter upp mördarsniglarna innan de ens hunnit blinka! Ja, sniglarna alltså...

Men det är ju inte riktigt ännu utan så småningom, men överväg gärna!

Och sen ska jag viska en annan sak som jag inte våga förtälja så högt att Husfar hör. Jo, Anders och Annie Gulanka har hittills lagt 23 ägg i boxen intill Walter och Wanja.

Mamma Mia!!!

Skulle det lyckas lite bra har jag ju för bövelens långt över femtio ankor här på gården!!! Gulp!



2 kommentarer: